Hotels.com är ett relativt nytt företag vars verksamhet är hotellbokning online. De har samlat miljontals hotell på deras hemsida för att ge sina kunder så mycket enkelhet och bekvämlighet som möjligt. I den här texten kommer vi förklara mer om hotels.com.
Företagets historia
Hotels.com grundades 1991 av David Litman och Robert Diener under namnet Hotel Reservations Network, kort kallat HRN. Företaget erbjöd hotellbokning via telefon inom USAs gränser. Företaget förvärvades 2001 av en amerikansk företagsgrupp, som även förvärvade aktiemajoritet i onlineresebyrån Expedia. HRN bytte namn till Hotels.com 2002. Samma år lanserade man även sitt offlinevarumärke 1-800-2-Hotels såväl som möjligheten att boka hotell online. Under de nästföljande två åren gick det väldigt bra för företaget och man expanderade företaget internationellt med 29 nya sidor. På grund av byten inom företagsgruppen blev Hotels.com tjänsteföretag till Expedia Inc i början av 2000-talet. Sedan 2002 har företaget växt stadigt och stabilt, både internationellt och nationellt inom USAs gränser. Den internationella tillväxten har inkluderat webbsidor för Nord-, Central- och Sydamerika, Europa, Australien, Japan, Kina och länderna kring Stilla havet, Mellanöstern och Sydafrika. De senaste lanseringarna av webbsidor skedde i Indonesien och Vietnam 2011.
Hotels.com idag
Hotels.com är idag ledande inom hotellbokning i hela världen och erbjuder bokningstjänster genom sitt eget nätverk av webbplatser och telefonlinjen.
Hotels.com har ett av världens största utbud av boenden för resenärer, både enskilda hotell och större hotellkedjor, med fler än hundratusentals boenden i hela världen. De ger resenärer information om hotellpriser, bekvämligheter och tillgänglighet på ett och samma ställe, och de specialiserar sig på att ordna boende åt resenärer under utsålda perioder. Så om du är ute i sista minuten är det Hotels.com du ska titta in!
Bonusprogram
Hotels.com har gjort sitt namn känt på grund av sina reklamer med den animerade gubben som visar runt. Inom dessa reklamer har de alltid betonat sitt bonusprogram. Programmet består av att ge kunderna rabatt på de flesta, men inte alla, hotell och hotellkedjor. Rabatten gäller oavsett typen på hotellet, det spelar ingen roll om det är lyxigt eller enkelt. Man får även rabatt för bokade nätter: För varje 10 nätter som man bokat med hotels.com får man prissänkning på den nästföljande bokningen Denna minskning motsvarar det genomsnittliga belopp som betalats för dessa nätter.
Hotels.com värnar om sina kunder och erbjuder därför dessa program. Deras expertis på att hitta billiga priser hos de dyraste hotellen gör det möjligt att erbjuda dessa bonusprogram! Genom att använda ytterligare tjänster kan du få återbäring på din hotellbokning genom t.ex. Cashbacker.